Laster Arrangementer

Nytt spennende kurs om en gammel og utfordrende problemstilling; Hvordan vurdere omsorgsbehov? Hvordan tildele tjenester? Hvordan prioritere mellom mange brukere? Hvilke ressurser settes inn i forhold til hvilke brukere, -over hvor lang tid?
Spørsmålene er mange, metodene finnes, men hva med praksis? Kurset har vært fulltegnet fire ganger!!

Kommunehelsetjenesteloven gir kommunene plikt til å yte hjemmetjenester til personer med vurderte behov. Hjemmesykepleien i landets 356 kommuner yter alt fra enkle tilsyn og sårskift til kompliserte medisinske utfordringer. Hjemmetjenestene er et alternativ til både sykehjemsinnleggelse og noen ganger også til medisinsk hjelp fra spesialisthelsetjenesten.

Vurdering av omsorgsbehov er grunnleggende før en forskriver nødvendige tiltak. Og tiltak tildeles på bakgrunn av behov, men også på bakgrunn av de ressurser kommunen har. Kommunens budsjett skal gi ansatte et bilde av hvordan kommunens politikere ønsker å fordele tilgjengelige ressurser. Men noen ganger kan det være vanskelig å gi tilstrekkelig med hjelp ut fra hva kommunen disponerer av midler og kompetanse. Hjemmetjenestens ansatte eller dedikerte vurderingsteam skal balansere brukerens/søkerens behov for hjelp opp mot hva kommunen har av tilgjengelige ressurser og hvilke lovkrav som måtte ligge til grunn for tildeling av hjelp.

Vurdering av omsorgsbehov og fordeling av ressurser på en rettferdig måte, krever høy grad av profesjonalitet og erfaring. Det samme gjelder for revurdering og justering av hjelpetiltak.

Dette kurset tar utgangspunkt i kommunens ansvar for å vurdere hjelpebehov og tilrettelegge for hensiktsmessige hjelpetiltak.
I tillegg til gjennomgang av en rekke praktiske problemstillinger, lovverk og teknikker for samhandling med brukeren, vil kurset også trekke inn de synspunkter og erfaringer deltakerne stiller med. 

Målgruppe:
Helsepersonell som arbeider i hjemmetjenestene, ansatte ved forvaltningskontor og tildelingskontor, innen psykisk helse på kommunenivå, dps-nivå eller spesialistnivå, ansatte som ønsker kunnskap om kognitive behandlingsmetoder og andre med spesiell interesse for temaet.

Tid og sted: 20.-21. mars 2023

Sted: Quality Hotel Expo Fornebu

Les mer om konferansestedet: TRYKK HER   

Deltakeravgift: Nkr. 3.650,-
Deltakeravgiften inkluderer lunsj og kaffe/te alle dager, softIce, PopCorn, dokumentasjon og evt. annet materiell.

Overnatting på Quality Hotel Expo:
Enkelt rom m/ frokost:   Nkr. 1.675,-
Dobbelt rom m/ frokost  Nkr.  1.175,- per person

Se påmeldingsskjema:
1 = Quality Hotel Expo, kun tilbud om dette hotellet
Du kan lese mer om hotellet her (samme som konferansested)

Middag:
1 = søndag,  19. mars  Nkr. 525,-
2 retters middag

2 = mandag, 20. mars  Nkr.750,-, inkl. aperitiff
3 retters middag

Påmeldingsfrist: 1. februar 2023

Påmelding:
Benytt vår elektroniske påmeldingsslipp. Du vil få en umiddelbar elektronisk bekreftelse, som kun er bekreftelse på at du har sendt din påmelding. Den offisielle bekreftelsen kommer så snart vi har nok påmeldte til arrangementet, senest ved påmeldingsfristen. Ikke kjøp billetter før du har fått endelig bekreftelse fra oss. Ring oss gjerne for å sjekke ut hvis du begynner å bli utålmodig. Vårt telefonnummer er 23 11 45 00 eller 90 16 30 16.

Innbetaling og bekreftelse:
Faktura og kortfattet informasjon sendes pr mail eller post.
Automatisk bekreftelse sendes når du melder deg på via vårt elektroniske påmeldingsskjema.
Men, du mottar en offisiell bekreftelse fra oss når det er et tilstrekkelig antall påmeldte registrert. Vent derfor med å kjøpe eventuelle billetter til du mottar vår bekreftelse
Bekreftelse oversendes deretter fortløpende hver fredag på mail, første gang etter påmeldingsfristens utløp.

Avbestilling:
Du kan avbestille din påmelding når som helst eller overlate plassen til en arbeidskollega. Send din avbestilling eller endring på mail; post@fagligforum.no
Vær imidlertid oppmerksom på følgende avbestillingsgebyr (gjelder ikke når en arbeidskollega deltar i stedet);
= 21 dager >= 12 dager; kr. 400,-
= 12 dager   >=7 dager;  kr. 1.000,-
= 7 dager  <= 4 dager;  kr. 1500,-
< = 4 dager eller ikke fremmøte; ingen refusjon.
I tillegg eventuelle hotellkostnader og bestilte billetter

Elektronisk dokumentasjon:
Alle deltakere får direkte tilgang til presentasjonene i «sann-tid» på sin laptop, nettbrett, smarttelefon eller annet elektronisk medium. Minst en dag før arrangementet vil du få tilsendt egen nettadresse med brukernavn og passord. Her finner du program, deltakerliste, deltakerbevis og annen relevant informasjon.

Forbehold:
Konferansen vil bli gjennomført iht planene under forutsetning av at et tilstrekkelig antall har meldt seg på.

Prioritet:
Ved overtegning prioriteres påmeldingene i mottatt rekkefølge.

Billettbestilling:
Tog, ferge- eller flybilletter kan bestilles gjennom Berg Hansen reisebyrå på Jessheim. De vil fremskaffe de billigste billettene til deg.
Telefon: + 47 63 94 27 80 Telefaks: + 47 63 97 34 91
Epost: jessheim@berg-hansen.no

Rutetider
Her finner du noen mulige transportører og rutetider til Faglig Forum arrangement;

TRYKK HER  SAS
TRYKK HER  WIDERØE
TRYKK HER  NORWEGIAN
TRYKK HER  VY
TRYKK HER  Flybussen
TRYKK HER  Norgesbuss
TRYKK HER  Ruter

Deltakerbevis:
Alle deltakere får godkjent deltakerbevis med påført antall timer

Elektronisk dokumentasjon
Alle deltakere vil få oppgitt en egen nettadresse, brukernavn og passord ved oppstart av konferansen. Her vil du i sanntid kunne følge forelesernes presentasjon på eget nettbrett (med forbehold for noen presentasjoner).
Som deltaker vil du motta en E-bok noen dager før konferansen, hvor du finner all aktuell informasjon, lenker til aktuelle dokument og litteratur, mm. Etter konferansen vil du motta E-boka fullt oppdatert med alt som ble presentert under konferansen!

Virtuell utstilling: åpner 1. februar  TRYKK HER

Personvern
Vi har utarbeidet er personvernerklæring som inneholder informasjon om dine rettigheter ved lagring av personopplysninger gjennom et kundeforhold hos Faglig Forum, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Vi oppbevarer dine personopplysningene som du gir oss gjennom innsendt påmeldingsskjema eller via epost eller telefon. Denne informasjonen er navn, tittel, arbeidssted, adresse, e-postadresse og mobilnummer. I tillegg informasjon om hotellbestilling, middagsbestilling og evt. annet. Ingen andre vil få tilgang til denne informasjonen. Du kan når som helst be om å bli slettet fra våre lister.
Du kan lese vår personvernerklæring; TRYKK HER

 

Program kommer ca. 21. november

1Firma informasjon
2Deltakere
3Annen info - Send
Navn på evt. person som skal anvise faktura
Hvis du vet dette-Fyll inn

Share This Post, Choose Your Platform!