Faglig forum for helse og sosialtjenesten
                                                                                  Rehab-2018                       
Informasjon
Program
Organisasjon
Annet
Påmelding
Utskriftsvennlig versjon

REHAB - 2018

Dato 22.- 24.01.18
Hvor Trondheim: Radisson Blu Royal Garden
Pris 4 375,- 

Rehab-2010Den 10. REHAB-kongressen arrangeres 22. - 24. januar på Radisson Blu Royal Garden Hotel. Årets kongress fokuserer på samhandling, tverrfaglighet og innovasjon i rehabiliterings- og habiliteringsfeltet. Nye metoder, nye erfaringer og nye samhandlingsmønstre skal videreutvikle vår kunnskap om den gode og riktige rehabiliteringen. Hvordan møter vi ny teknologi i dag og i fremtiden? Hva stilles av nye krav til ansatte? Og hvilke forutsetninger og kunnskap må vi forvente av brukeren, for at ny teknologi kan benyttes?

Innovasjon handler ikke bare om hvordan og når vi introduserer nye metoder og hjelpemidler, men i like stor grad hvordan vi tar "sjanser" på å prøve ut nye tenkesett, nye modeller og nye konstillasjoner.

Kongressen vil også ta høyde for å inkludere det vi kjenner som habiliteringsfeltet, og vi håper på mange inspirerende bidrag i sesjonene, både fra kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten. De private opptrenings- og rehabiliteringsinstitusjonene har en viktig plass i kongressen, og en arena for å synliggjøre deres virksomhet. Kongressens hovedmål er å være en nasjonal møteplass for alle som arbeider innen rehabiliteringsfeltet. Kongressen skal være tilgjengelig både for forskning og erfaringsbaserte tiltak. Den skal være tilgjengelig for praktiske presentasjoner, og en arena for de som vanligvis ikke reiser på internasjonale kongresser.  



Registrering

Fyll inn skjemaet under for å melde deg på.

 
Navn Dette feltet er påkrevet
E-post Dette feltet er påkrevet
Adresse Dette feltet er påkrevet
Telefon Dette feltet er påkrevet


Arbeidsplass
Arbeidssted Dette feltet er påkrevet
Avd/Distrikt
Bydel
Fakturareferanse
Fakturaadresse 1 Dette feltet er påkrevet
Fakturaadresse 2
Postnr Dette feltet er påkrevet
Sted Dette feltet er påkrevet


Valg av hotell


Deltaker
Etternavn Dette feltet er påkrevet
Fornavn Dette feltet er påkrevet
Tittel/Stilling Dette feltet er påkrevet
Mobil
E-post Dette feltet er påkrevet
Rom

Deler rom med

Ank.dato
format: åååå.mm.dd
Avr.dato
format: åååå.mm.dd


Flere deltakere
Etternavn
Fornavn
Tittel/Stilling
Mobil
E-post
Rom
Ank.dato
format: åååå.mm.dd
Avr.dato
format: åååå.mm.dd
Etternavn
Fornavn
Tittel/Stilling
Mobil
E-post
Rom
Ank.dato
format: åååå.mm.dd
Avr.dato
format: åååå.mm.dd
Fullt navn
Fornavn
Mobil
E-post
Rom
Ank.dato
format: åååå.mm.dd
Avr.dato
format: åååå.mm.dd


Bestilling av middag
Navn på deltakere


Annen informasjon


Validering
Skriv tegnene du ser i bildet nedenfor



Informasjon
REHAB - 2018 arrangeres for 10. gang. Kongressens struktur er slik at mandag fram til klokka 16:00 foregår alt i plenum. Avslutningen på dagen er 6 ulike fagseminar, og kvelden avsluttes med tapas og konsert i hotellets kjellerarena med Norges beste bluesgitarist Amund Maarud.
Dag to starter med parallellsesjoner, og fra lunsj og resten av kongressen vil alt foregå i plenum. Vi inviterer "alle" som arbeider med utviklingsarbeid om å presentere dette i en av parallellsesjonene. Send oss en mail!

Kongressen gjennomføres i samarbeid med St. Olavs Hospital HF, Høgskolen i Sør-Trøndelag/NTNU, Sunnaas sykehus HF, Landsforeningen for hjerte og lungesyke, Ergoterapeutene og utvalgte kommuner. Kongressen er Norges eneste innen et bredt fagområde, hvor fokus er samhandling og tverrfaglighet. Meld deg på i dag. Vi garanterer at du vil bli inspirert. 

GI BESKJED TIL DINE KOLLEGAER OM KONGRESSEN. TAKK!

Send inn poster og/eller abstracts
Vi anmoder alle interesserte om å delta med et innlegg i parallellsesjonene eller med et poster/plakatbidrag i den faglige utstillingen. Vi vet det foregår mye utviklingsarbeid som vi ønsker skal synliggjøres under kongressen. Ikke nøl med å foreslå at nettopp ditt prosjekt eller utviklingsarbeid bør presenteres. Alle som deltar i kongressen med et innlegg i parallellsesjonene, skal sende inn et kort sammendrag av innlegget. Sammendraget skal ikke overstige en maskinskrevet A4 side eller 250 ord. Et innlegg skal i utgangspunktet ikke vare lenger enn 20 minutter, men dette er avhengig av hvor mange som skal prestere et innlegg i den enkelte sesjon. Dersom ditt innlegg krever mer enn 20 minutter, ber vi om at du anmerker dette spesielt. Alle som presenterer innlegg, dog kun en per innlegg, vil få refundert kr. 500,- etter at kongressen er avsluttet. Det forutsettes at kongresskomiteen har godkjent innlegget, og at det er innsendt sammendrag innen fastsatte frister. Les mer om abstracts og poster ved å trykke på fanen "Annet"

Målgruppe:
Alle som arbeider med rehabilitering, habilitering eller tilgrensede fagområder

Tid og sted: 
Trondheim,22. - 24. januar 2018
Radisson Blu Royal Garden Hotel

Deltakeravgift: kr. 4.375,-
Deltakeravgiften inkluderer lunsj og kaffe/te alle tre dager, dokumentasjon og annet materiell.

Overnatting:
Vi har gjort avtale med 5 hotell, som du bestiller gjennom oss. For øvrig finnes det en rekke hotell i Trondheim innen alle priskategorier.

Sjekk våre hotell:
TRYKK HER  Radisson Blu Royal Garden Hotel   
TRYKK HER  Rica Nidelven Hotel                        
TRYKK HER  Clarion Collection Hotel Bakeriet     
TRYKK HER  Clarion Hotel & Congress              
TRYKK HER  Scandic Solsiden                           

Priser:
Radisson Blu Royal Garden Hotel   Enkelt rom kr. 1.480,-   *Dobbelt rom kr. 1.000,-
Rica Nidelven Hotel                       Enkelt rom kr. 1.480,-   *Dobbelt rom kr. 1.000,-    
Clarion Collection Hotel Bakeriet    Enkelt rom kr. 1.500,-    *Dobbelt rom kr. 1.000,-
Clarion Hotel & Congress              Enkelt rom kr. 1.500,-   *Dobbelt rom kr. 1.000,-           
Scandic Solsiden                          Enkelt rom kr. 1.350,-   *Dobbelt rom kr. 1.000,-        

* Pris pr. person inkl. frokost

Middag:

Søndag

21. januar

2-retters kongressmiddag

Kr. 390,-

Mandag

22. januar

Tapas og konsert

Kr. 490,-

Tirsdag

23. januar

3- retters festmiddag

Kr. 760,- *

* inkl. ett glass musserende, ett glass hvitvin og ett glass rødvin, eller øl eller minerlvann

Påmeldingsfrist: 24. november 2017

Påmelding: 
Benytt vårt elektroniske påmeldingsskjema. Trykk egen fane øverst på siden.
Du kan også kopiere påmeldingsslippen ved å sende den til vår postadresse; Pb. 1535 Vika, 0117 Oslo
Vårt sentralbord tar også i mot din bestilling på telefon 23 11 45 00

Innbetaling og bekreftelse:
Elektronisk faktura sendes fra vårt regnskapskontor. HUSK å oppgi fakturaadresse og referansenr/kode ved påmelding.
Vi sender ut bekreftelse per mail hver fredag/lørdag. Dersom du ikke har mottatt mail fra oss innen påfølgende tirsdag, ber vi deg ringe oss på 23 11 45 00.
To dager før kongressen sender vi deg program, deltakerliste og elektronisk kongresskatalog, -all informasjon vil du finne i kongressens E-bok.

Avbestilling:

Du kan avbestille din påmelding når som helst eller overlate plassen til en arbeidskollega. Vær imidlertid oppmerksom på følgende avbestillingsgebyr (gjelder ikke når en arbeidskollega deltar i stedet;
< 3 uker og > 1 uke før arrangementsdato; kr. 400,-
< 7 dager og > 3 døgn før arrangementsdato;kr. 900,-
< 3 døgn og/eller ikke fremmøte; ingen refusjon.
I tillegg eventuelle hotellkostnader og bestilte billetter

Forbehold:
Kongressen vil bli gjennomført i henhold til offisielt program

Prioritet:
Ved overtegning prioriteres påmeldingene i mottatt rekkefølge.

Billettbestilling:
Tog, ferge- eller flybilletter kan bestilles gjennom ViaTravel. De vil fremskaffe de billigste billettene til deg.
Telefon: 63 94 27 80 Telefaks: 63 97 34 91
Epost: jessheim@berg-hansen.no

Rutetider
Her finner du noen mulige transportører til Faglig Forum arrangement;

TRYKK HER  SAS
TRYKK HER  WIDERØE
TRYKK HER  NORWEGIAN
TRYKK HER  NSB

Forelesere:
Her finner du presentasjon av våre pleumsforelesere:  TRYKK HER   (kommer)
Her finner du presentasjon av forelesere i kongresseminarene:   TRYKK HER   (kommer)
Her finner du presentasjon av forelesere i parallellsesjonene:   TRYKK HER   (kommer)

Deltakerbevis:
Alle deltakere får godkjent deltakerbevis med påført antall timer. Dette printes ut fra arrangementets egen nettside. 
Kongressen vil bli søkt som meritterende for medlemmer av ulike fagforeninger etter anmodning.

Virtuell utstilling:   

Kongressekretariat/Registrering:
REHAB - 2016
Pb. 1535 Vika, 0117 Oslo
Telefon:23 11 45 00  
E-post: post@fagligforum.no - Web: www.fagligforum.no

Samarbeidspartnere:

Samarbeidspartnere
 

PROGRAM

Her finner du presentasjon av våre pleumsforelesere:  TRYKK HER   (kommer)
Her finner du presentasjon av forelesere i kongresseminarene:   TRYKK HER   (kommer)
Her finner du presentasjon av forelesere i parallellsesjonene:   TRYKK HER   (kommer)

Mandag, 22. januar 

Kl. 08:30 – 10:50
Registrering - Kaffe/te - Utstilling 

Plenumsesjon 

11:00 – 11:15
Velkommen til den 10. rehabiliteringskongressen,
v/ kongressleder Gunn Hegdahl og møteleder Tor Inge Martinsen 

Kl. 11:15 – 11:45
Politiske prioriteringer av rehabiliterings- og habiliteringsfeltet,
v/ statsråd NN, Helse- og omsorgsdepartementet 

Kl. 11:45 – 12:15
Velkommen til REHAB-2018; Samhandling mellom flere ledd,
v/ samhandlingsdirektør Tor Åm, St Olavs Hospital HF 

Kl. 12:15 – 12:45
Fremtidens rehabilitering – utfordringer og muligheter – Kommunehelsetjeneste og spesialisthelsetjeneste - Norge anno 2018
v/ forbundsleder Nils Erik Ness, Ergoterapeutene
 

Kl. 12:45 – 14:00
Lunsj 

Kl. 14:00 – 15:00
Hverdagsrehabilitering i et økonomisk perspektiv,
v/ forskningsansvarlig Magnus Zingmark, Ôstersund kommun
 

Kl. 15:00 – 15:30
Inn i framtiden med uante muligheter, - digitalisering og automatisering,
v/ innovasjonssjef Sveinung Tornås, Sunnaas sykehus HF 

Kl. 15:30 – 16:00
Rehabilitering i et teknologisk perspektiv. Bruk av spillteknologi. Hvordan morsom og praktisk tilnærming fremmer læring og opptrening,
v/ ergoterapeut Truls Johansen, Sunnaas sykehus HF 

Kl. 16:00 – 16:30
Tverrfaglige og innovative vurderingsteam. Samarbeid mellom kommuner og fylkeskommune,
v/ prosjektleder Kari Anne Dehli, Indre Østfold Medisinske Kompetansesenter

Kl. 16:30 – 17:00
Kaffe/te
Utstilling 


Kl. 17:00 – 18:30  Kongresseminarsesjon 

KS-1

Innovativ rehabilitering
  - organisering av innovativ rehabilitering
  - pasientforløp
  - interkommunal rehabilitering
  - teknologi i pasientbehandling og arbeidsprosesser
v/ prosjektleder Kari Anne Dehli, Indre Østfold Medisinske Kompetansesenter 

KS-2

Teknologi i rehabiliteringen
  - spillteknologi
  - bevegelsesteknologi
  - teknologi ved kognitiv svikt
v/ ergoterapeut Truls Johansen, Sunnaas sykehus HF 

KS-3

Ny forskning innen rehabilitering
Rehabilitering ved øre-nese-halskreft,
v/ stipendiat Jon Arne Sandmæl, LHL-klinikkene Røros

Hjerteløftet – tidlig intervensjon ved risiko for hjertesykdom,
v/ lege Hilde Marie Bergum, Feiringklinikkene

Treningsformer ved sarcoidose og fatigue
v/ fysioterapeut og førsteamanuensis Anita Grongstad, Glittreklinikken 

KS-4

Ny forskning innen rehabilitering
Tenke Tank om Hverdagsrehabilitering
Kunnskapsoppsummering,
v/ postdoktor Maria Ranner, forskergruppen ved NTNU

Erfaringer fra praksis,
v/ teamleder for hverdagsrehabilitering Martin Tjugen og ergoterapeut Camilla Knutsen, Malvik kommune

Veien videre,
v/ professor Kjersti Vik, NTNU 

KS-5

Motiverende Intervju
  - hvordan motivere til oppfølging av trening og behandling?
  - hvordan stille de riktige spørsmål?
  - Hvilke teknikker kan benyttes?
v/ professor Roger Hagen, NTNU 

KS-6

Pop-up (tema bestemmes innen 1.11.)

Kl. 20:00
Tapas og blues
Konsert med Norges fremste blues- og rockemusiker, Amund Maarud

Tirsdag, 23. januar 

Parallellsesjoner 

Kl. 09:00 – 10:00
Parallellsesjon
A 

A-1         «State of the art»-foredrag
                Lungerehabilitering i kommune- og spesialisthelsetjenesten

A-1-1        De internasjonale retningslinjene for lungerehabilitering er nylig revidert og
                spørsmålet nå er: Hva bør god lungerehabilitering inneholde?
                v/ PhD-kandidat/fysioterapeut Anita Grongstad, LHL-klinikkene Glittre 

A-2         Åpen post 

A-3         Trening som medisin
A-3-1      Når er det trygt å trene? 
                - primærforebyggende fokus versus sekundærforebyggende fokus,
               v/ postdoktor Inger Lise Aamodt, CERG, NTNU (Nasjonal
               kompetansetjeneste for trening som medisin ved St Olav HF)
 

A-4         Kosthold og rehabilitering
               Matens betydning i et rehabiliteringsforløp
               v/ klinisk ernæringsfysiolog Hanne Bjørg Slettahjell, Sunnaas sykehus,
               Forskningsavdelingen
 

A-5         Nevrologiske sykdommer og rehabilitering
A-5-1      Tema kommer
              v/ NN, St. Olavs Hospital HF, Nevroklinikken

 A-6        Samhandlingsprosjekt 

A-7         Cinematek:
              
Forfatteren Liv Køltzow og Parkinsonisme
 

Kl. 10:15 – 11:15
Parallellsesjon
B 

B-1         «State of the art»-foredrag
               
Hjerterehabilitering i kommune- og spesialisthelsetjenesten

B-1-1      Hjerterehabilitering ved hjertesvikt og andre komplekse hjertesykdommer,
                v/ overlege Jostein Grimsmo, Hjerterehabiliteringsavdelingen,
                Feiringklinikken
         

B-2         Åpen post 

B-3         Læring og mestring i- og utenfor kommunen
B-3-1      Ansvars- og oppgavefordeling
                - regional ressursgruppe for opplæring av pasienter og pårørende
                - forebyggende og helsefremmende arbeid
                - utvikling av håndbok for diagnoseuavhengige lærings- og mestringskurs for
                  voksne som lever med helseutfordringer
              v/ leder Borghild Lomundal, St. Olavs Hospital HF, Lærings- og
              mestringssenteret og 
avd. sjef Bente Sandvik, Trondheim kommune,
              avd. Friskliv og Mestring
 

B-4         Åpen post        

B-5         Åpen post 

B-6         Cinematek:
B-6-1      Hverdagsrehabilitering 

B-7         IKT og rehabilitering 

 

Kl. 11:30 – 12:30
Parallellsesjon
C 

C-1         «State of the art»-foredrag
               
Kreftrehabilitering i kommune og spesialisthelsetjenesten
C-1-1       State of the art innen forskning på rehabilitering for kreftpasienter
                v/ seniorforsker og professor Line Oldervoll, LHL-klinikkene og NTNU

C-1-2      Rehabilitering for kreftpasienter i spesialisthelsetjenesten – hvem bør henvises?
                v/ avd. overlege Frode Skanke, LHL-klinikkene Røros

C-1-3      Behovet for pre- og rehabilitering i kommunen hos eldre kreftpasienter som får
              strålebehandling,
                v/overlege/professor Marit Slaaen Jordhøy, Sykehuset Innlandet   

C-2         Sjeldne diagnoser 

C-3         Klinisk ernæring innen rehabiliteringsfeltet.
C-3-1      Overvekt og fedme – der rehabilitering møter sekundærforebygging
              - hva må vi vite om oppfølging av pasienter som er fedmeopererte?
              - regimer og oppfølging
              v/ klinisk ernæringsfysiolog Ann Kristin Hjelle De Soysa,
              St Olavs Hospital

C-4         Åpen post

C-5         Hverdagsrehabilitering

C-6         Tverrfaglig samarbeid

C-7         Cinematek:
               YouTube-kino om rehabilitering


Plenumsesjon 

Kl. 12:30 – 13:30
Lunsj

Kl. 13:30 – 14:00
Den rehabiliterende forvaltning,
v/ kommunaldirektør Toril Skår, Arendal kommune

Kl. 14:00 – 14:30
Kommune 3.0 og rehabilitering; Scenarier og realiteter,
Innspill og kommentarer ved sektorleder Frode Fossbakken, Øyer kommune

Kl. 14:30 – 15:15
Implementering av kunnskapsbasert praksis = å forbedre kvaliteten i alt rehabiliteringsarbeid,
v/ ergoterapeutspesialist og studieleder Toril Beate Røssvoll, Norges arktiske universitet Campus Tromsø

Kl. 15:15 – 15:45
Kaffe/te

Kl. 15:45 – 16:30
Hverdagsteknologi og kognitive vansker. Bruk av kunnskap til å kartlegge behov og iverksette tiltak,
v/ spesialergoterapeut Benedicte Bjordal og ergoterapeut Hilde van Berge, Sunnaas sykehus, avd for kognitiv rehabilitering

Kl. 16:30 – 17:00
Hvor lang tid tar det fra akseptert forskning blir til ny praksis?
v/ psykolog og leder Jan Egil Nordvik, Sunnaas sykehus, Regional kompetansetjeneste for rehabilitering

Kl. 17:00 – 17:30
Hvordan kan kvalitetsmålinger brukes innen spesialisert rehabilitering? Felles kartleggingsverktøy for rehabilitering. Status for et utviklingsarbeid,
v/ seniorrådgiver Bjørnar Alexander Andreassen, Helsedirektoratet

Kl. 17:30 – 18:00
Felles måleverktøy?
PROMIS
v/ rådgiver Stein Arne Rimehaug, Regional Kompetansetjeneste Rehabilitering - HSØ, Sunnaas sykehus

Kl. 20:15
Festmiddag


Onsdag, 24. januar 

09:00 – 09:30
Bevegelse og trening,
v/ professor i bevegelsesvitenskap Jorunn L. Helbostad, NTNU, Institutt for nevromedisin og bevegelsesvitenskap 

Kl. 09:30 – 10:15
Myndiggjorde brukarar og umyndige hjelparar?
v/ professor Tor-Johan Ekeland, Høgskulen i Volda 

Kl. 10:15 – 11:00
Slagrehabilitering – moderne prinsipper og revidert nasjonal retningslinje,
v/ overlege Frank Becker, Sunnaas sykehus
 

Kl. 11:00 – 11:30
Kaffe/te
Utsjekking 

Kl. 11:30 – 12:00
Relasjonskompetanse og mellommenneskelige kommunikasjonsevner,
v/ psykomotorisk fysioterapeut Hanne Sofie Løken, Betania Malvik Rehabiliteringssenter 

Kl. 12:00 – 12:30
Forskning og rehabilitering;
Forskningsrådet forvalter 8,5 milliarder kroner. Rådets oppgave er å stimulere og finansiere forskning ved forskningssentre og -institutter, universiteter og høgskoler og i næringslivet. Hvordan vil Forskningsrådet tilrettelegge for en kunnskapsbasert omstilling av rehabiliteringsfeltet i Norge?
v/ v/ spesialrådgiver, Ph.D. Henrietta Blankson, Forskningsrådet, divisjon for samfunn og helse

Kl. 12:30 – 12:45
Trekning av premier

Kl. 12:45 – 13:15
Paradigmeskifte for hjelpemidler. Hvordan løse dagens og morgendagens utfordringer når hjelpemidler blir digitale og brukere og ansatte fortsatt er «analoge»,
v/ avd. direktør Frode Selbo, NAV Hjelpemiddelsentralen Trøndelag, avd. Trondheim

Kl. 13:15 – 13:45
Når rehabilitering handler om Hverdagsmestring. Eksempler på gode pasientforløp og riktige tiltak,
v/ seksjonsleder Anders Vege, Seksjon for kvalitetsutvikling i område for helsetjenesten, Folkehelseinstituttet

Kl. 13:45
Brunch

Her finner du informasjon om;

1: Send inn poster og/eller abstracts
2: Informasjon om kongresshotellet
3: Informasjon om hotellalternativ 

Send inn poster og/eller abstracts
Vi anmoder alle interesserte om å delta med et innlegg i parallellsesjonene eller med et poster/plakatbidrag i den faglige utstillingen. Vi vet det foregår mye utviklingsarbeid innen reHab-feltet. Ikke nøl med å foreslå at nettopp ditt prosjekt eller utviklingsarbeid bør presenteres.

Alle som deltar i kongressen med et innlegg i parallellsesjonene, skal sende inn et kort sammendrag av innlegget. Sammendraget skal ikke overstige to maskinskrevne A4 side eller 500 ord. Et innlegg skal i utgangspunktet ikke vare lenger enn 20 minutter, men dette er avhengig av hvor mange som skal prestere et innlegg i den enkelte sesjon. Dersom du/dere ønsker mer enn 20 minutter, ber vi om at du anmerker dette spesielt.
Alle som presenterer innlegg, dog kun en per innlegg, vil få refundert kr. 500,-. Det forutsettes at kongresskomiteen har godkjent innlegget, og at det er innsendt sammendrag innen fastsatte frister.

Et poster/plakatbidrag består av en eller flere plakater med tekst, tegninger, illustrasjoner og eventuelt bilde. Alle poster/plakatbidrag vil bli hengt opp i et eget lokale, og det er forventet at de som henger opp en poster, også er tilgjengelig for diskusjon med de som besøker utstillingen i den avsatte tiden. Dersom du har skrevet en artikkel, levert inn en hovedoppgave eller utført annet vitenskapelig arbeid som kan egne seg som tema eller bidrag i en rundbordskonferanse, ber vi deg ta kontakt med kongresskomitéens sekretær, Jan Bølstad i telefon 90 16 30 16.

Vi ønsker ditt bidrag som e-post i word-format innen 10. november. Kongressens e-postadresse: post@fagligforum.no Bekreftelse på innsendt materiale vil bli formidlet senest to dager etter mottatt abstract. Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse, ber vi deg ta kontakt med Faglig Forum. Alle innsendte bidrag vil bli gjennomgått av kongresskomitéen. Bekreftelse om godkjent innlegg vil være sendt fra komitéen senest 1. desember 2017. Endelig sammendrag må vi ha innen 10. januar 2018.

Om kongresshotellet

Radisson Blu Royal Garden Hotel  
Kjøpmannsgata 73,
7010 Trondheim
Tlf: 73 80 30 00

Radisson Blu Royal Garden
Hotellet har en perfekt beliggenhet for forretnings og fritidsreisende. Rett på andre siden av Nidelven ligger Solsiden og Nedre Elvehavn, Trondheims nye shopping og restaurantstrøk. Kun 5 minutters gange oppover mot byen, finner du Trondheims gamle bydel, Bakklandet, med sjarmerende små butikker og mange lokale kaffebarer. Rett over gaten finner du Olavshallen, Trondheims konsertsal. Hotellet ligger i sentrum, ved Nidelven. Sentralstasjonen er bare et par minutters spasertur unna. Flybussen (Værness-ekspressen) stopper ved hotellet. Reisetiden fra flyplassen er på 35 minutter. Hurtigruten legger til kai kun 400 meter fra hotellet. Alle rom er nyrenoverte, og hotellet fremstår som nytt og elegant. Rommene er stilrene i Ocean-stil. Ocean er inspirert av nordisk lys, blått hav og duvende bølger, og gir en god hvile til øye og sinn. De fleste av våre rom har parkett på gulvene og badekar. Som boende gjest har du gratis tilgang på internett. Vi har foruten standard rom, også Businessklasse rom og suiter som tilbyr det lille ekstra til ditt opphold.  Faktaark om hotellet: TRYKK HER

Radisson Royal Garden Radisson Blu Royal Garden Royal Garden


Hotellalternativer

Scandic Nidelven Hotel 
Havnegata 10, 
7010 Trondheim 
Tlf: 73 56 80 00

Scandic Nidelven Hotel
Scandic Nidelven Hotel er et av Trondheims største og mest moderne fullservicehotell. Hotellet er anerkjent som Norges beste hotellkjøkken av fagbladet Horeca og er blitt landskjent for å servere Norges beste frokost. I tillegg til å ha vunnet Norges beste frokost 6 år på rad, har hotellet hvert år med en eller flere finalister i NM-finalen i kokkekunst, der 12 kokker fra landets beste restauranter og gastronomisk institutt, kjemper om å bli norgesmester.

På Scandic Nidelven Hotel lages all maten fra grunnen av med bruk av de aller beste lokale råvarer. Enten du starter dagen med Norges beste frokost, opplever vår fantastiske lunsjbuffet, nyter et høyt smørbrød i Broen Bar, eller går for 8-retteren i Restaurant Nidelven, er Nidelvens kokker klare til å sjarmere deg og gi deg en topp opplevelse gjennom hele oppholdet!

For forretningsreisende eller ferierende med familie har hotellet flere ulike romkategorier som kan passe. Vi anbefaler superiorrom med elveutsikt, eller deluxerom for deg som ønsker litt ekstra plass og komfort. På toppen av hotellet åpnes det i oktober helt nye suiter, moderne innredet, med god plass og egne balkonger. Hotellet er rikt utsmykket med kunst. Håkon Gullvåg har egen utstilling i hotellets lobbyområde og restauranter. I elve-etasjen har Galleri-SG rullerende kunstutstilling med lokale kunstnere som skiftes ut hver tredje måned.

Hotellet ligger flott plassert 17 meter ut i Nidelven, og har gangbru til Solsiden, som er et av Trondheims mest populære utelivsområder med mange restauranter og koselige kaféer. Det er også kort vei inn til midtbyen, og severdigheter som Bakklandet, Gamle Bybro og Nidarosdomen er i gangavstand til hotellet.
Flybussen (Nettbuss) stopper rett utenfor hotellet.  Faktaark om hotellet: TRYKK HER

Scandic Nidelven Scandic Nidelven Scandic Nidelven 

 

Scandic Solsiden Hotel
Beddingen 1, 
7014 Trondheim
Tlf: 21 61 46 00

Scandic Solsiden

Hotellet ligger sentralt i Trondheim, på Solsiden - en av byens mest spennende bydeler. Nyt gode shoppingmuligheter og et bredt restauranttilbud rett utenfor døren på vårt hotell i Trondheim. Alle byens severdigheter, som Nidarosdomen og Gamle Bybro, ligger i gangavstand fra hotellet. Hos oss på Scandic Solsiden kan du slappe av i et av våre komfortable hotellrom. Vårt hotell er et perfekt utgangspunkt for ditt opphold i Trondheim. Hotellet er kjent for sin gode frokostbuffet. I tilknytning til resepsjonen har vi en lobbybar, hvor du slappe av med et godt måltid. Vi har 10 møterom, og vi tilbyr alle våre gjester trådløst internett i hele hotellet. 155 gjesterom. 
Flybussen stopper rett utenfor hotellet på vei inn mot byen. Faktaark om hotellet: TRYKK HER

Scandic Solsiden Scandic Solsiden Scandic Solsiden



Clarion Collection Hotel Bakeriet
Brattørgata 2, 
7010 Trondheim
Telefon: 73 99 10 00   

Clarion Bakeriet

Hotellets vakre rom er fra 1800-tallet og var opprinnelig bakeriets arbeiderhjem. Selv i dag kan du våkne til duften av nybakt brød fra hotellets kafé. Som gjest på Clarion Collection Hotel Bakeriet bor du i et historisk miljø preget av husets lange bakgrunn som bakeri. Opplev den unike atmosfæren med utstillinger og interiør fra hotellets rike historie. Hotel Bakeriet ligger i Trondheims eldste handlegate, i den sjarmerende gamlebyen med et variert utvalg av butikker og restauranter i nærheten. Med gangavstand til attraksjoner som Nidarosdomen, Munkholmen og Kristianstens festning er du sikret et spennende opphold.

Hotel Bakeriet byr på en lang og spennende historie. Huset ble bygd som et av Europas mest moderne bakerier etter de to store bybrannene i Trondheim på midten av 1800-tallet. 12000 personer fikk sitt daglige brød fra bakeri Halseth, som lenge var drevet av oppfinneren Adolf Halseth. Han var også kjent for å ha bygd eget kraftverk og en underjordisk elektrisk togbane med forbindelse til et lager et stykke unna. Faktaark om hotellet: TRYKK HER

Clarion Bakeriet Clarion Bakeriet Clarioon Bakeriet


Clarion Collection Hotel Grand Olav 
Kjøpmannsgata 48, 
7010 Trondheim
Telefon: 73 80 80 80 

Clarion Grand Olav 

På Clarion Collection Hotel Grand Olav bor du omgitt av Trondheims varierte kulturliv like utenfor døren for hotellet. otellet ligger vegg i vegg med konserthuset Olavshallen, noe som har gitt hotellet kallenavnet ”Backstage”. Her bor du i et trendy miljø preget av de mange musikerne som har overnattet på hotellet. Hotellet ligger i samme bygg som Olavshallen, noe som gjør at du kan gå rett fra et arrangement i Olavshallen til hotellerommet ditt uten å en gang forlate bygget.

Du har gangavstand til alt fra Solsiden i Trondheim til vakre Nidarosdomen. Vi ønsker at du skal kunne finne roen og få følelsen av å komme hjem når du bor hos oss. Vi serverer derfor et lettere måltid mellom kl. 18.00 og 21.00 hver kveld slik at du skal slippe å bekymre deg for å gå sulten. Hotellet har også egen lobbybar hvor du kan slappe av med en forfriskende drink og småretter. Faktaark om hotellet: TRYKK HER

Clarion Grand Olav Clarion Grand Olav